Pályázatírás, mint szakma. A Mi szakmánk is.

Bejegyzésem első része egy általános megközelítés lesz, amiben kifejtem, hogy miért is van létjogosultsága ennek a szolgáltatásnak az üzleti életben. Igyekszem meggyőzni az olvasót, hogy miért is van értelme ezért fizetni, és milyen szolgáltatást, milyen értéket kapna érte, amennyiben úgy dönt, hogy megbíz egy pályázatírót. A bejegyzés második részében kihasználom a felületet adta reklámértéket és hazabeszélek, megmutatom, hogy mi miért vagyunk különlegesek, mitől térünk el az átlagtól, miért érdemes velünk dolgozni.

Először azt ígértem, hogy írok a szakmáról. Kezdjük azzal, hogy mi is az a pályázat. Ennek alkothatunk egy száraz definíciót, melynek lényege, hogy egy vállalkozás (de lehet az akár magánszemély vagy egyéb szervezet) meghatározott célra felhasználható támogatást nyerhet el. A támogatás elnyeréséhez különböző kritérium és követelményrendszert állíthat a Támogató. A pályázás pedig, a kiírás vagy a felhívás – ahogy a pályázati szakzsargon nevezi – szerint ezer különböző módon történhet.

Már ebből a pár mondatból is látszik, hogy a pályázás nem egy magától értetődő, egyszerű dolog. Ezért alakultak erre a tevékenységre a pályázatírói irodák.

Nézzük meg azt, hogyha nem lenne pályázatíró, akkor milyen feladatokat kellene ellátnia a vállalkozás vezetőjének vagy a megbízott alkalmazottnak, ha pályázni szeretnének:

  1. Figyelnie kellene az adott portálokat, ahol a felhívások megjelennek. Ezeket napi szinten szemlézni kell, mert nem mindig hirdeti széles körben a Támogató.
  2. A megjelent felhívást el kell olvasni, mely sok esetben több 10 oldal, és hivatalos jogi nyelven íródott.
  3. Az elolvasását követően, értelmezni kell a leírtakat és abból kivonatot készíteni.
  4. A leírt kritériumok alapján elemezni kell a saját cégét, hogy vajon megfelel-e az itt leírtaknak.
  5. Mérlegelni kell, hogy a pályázat kritériumrendszere alapján van-e esély a sikeres pályázásra.
  6. Meg kell írni a pályázati szöveget, melyet a jelentkezéskor be kell nyújtani. Ennek alaposan meg kell ismerni a formai és tartalmi kritériumait.
  7. Össze kell szedni az összes olyan dokumentumot, melyet a pályázat benyújtásakor mellékelni kell.
  8. Ki kell tölteni a megfelelő adatokat az adott pályázati rendszerben. A legtöbb pályázatnak már van elektronikus kezelőfelülete, ahol az összes a pályázattal kapcsolatos ügyintézést végezni kell.
  9. Sikeres pályázást követően, be kell nyújtani a támogatási összeghez szükséges kérelmeket.
  10. A megvalósítási szakaszban, időközi elszámolásokat kell készíteni és azokat feltölteni a pályázati rendszerbe.
  11. A pályázat keretében megvalósítandó tevékenység végeztével, záró dokumentációt kell összeállítani és a záró beszámolót be kell nyújtani.

+1: A pályázat lezártát követően, a fenntartási időszakban bármikor kaphat a pályázó véletlenszerű ellenőrzést, melynek során a Támogató a helyszínen ellenőrzi, hogy valóban az elszámolásnak megfelelő beruházások és fejlesztések valósultak-e meg és azok megfelelnek-e a pályázatban kikötött kötelező vállalásoknak.

Amint a fenti felsorolás is mutatja a pályázatokkal kapcsolatos ügyintézés igencsak sok tudást, figyelmet, munkaórát, és folyamatos intézkedést igényel. Ezek alapján láthatjuk, hogy egy vállalkozáson belül nem csupán egy, hanem sok esetben 2-3 embernek is ad kellő elfoglaltságot a pályázati ügyintézés. Ebben az esetben viszont félő, hogy ezek az alkalmazottak nem tudnak fókuszálni azokra a területekre, melyekre alapvetően felvették őket. Így a munkájuk hatásfoka könnyen csökkenhet.

A pályázatíró vállalja, hogy ezen feladatokat felelősségteljesen elvégzi. A szükséges tapasztalat és szaktudás birtokában képes a rábízott feladatot ellátni. Tisztában van a formai és tartalmi kritériumokkal, ügyel rá, hogy a határidőket betartsa a cég. Ezen kompetenciák teszik sikeressé a pályázatírót.
Amennyiben tehát forráshoz szeretne jutni és úgy dönt, hogy ezt pályázaton keresztül fogja megtenni, akkor mindenképpen ajánljuk, hogy vegyen igénybe pályázatírói segítséget. Egyrészről az Ön és az alkalmazottai az üzleti működésre tudnak fókuszálni, másrészről profi segítséget kap, mely levesz minden adminisztratív terhet az Ön válláról. Egy profi pályázatírói csapat munkája során az Ön feladata az adatszolgáltatás és a támogatási összeg elköltése.

De kik vagyunk mi és miben vagyunk mások?

Kezdjük azzal, hogy mi a klasszikus pályázatíráson kívül teljes körű pályázati menedzsmentet, projektkoordinációt is nyújtunk. Ez azt jelenti, hogy az ügyféllel nem csak a pályázat benyújtásáig dolgozunk közösen, hanem a pályázati pénzből finanszírozott projekt megvalósításának koordinálásában is részt veszünk. Azaz a beruházással járó extra adminisztrációt is elvégezzük, koordináljuk azt. Az ügyfél úgy tud ránk számítani, mintha csak a saját alkalmazottai lennénk. Az együttműködésünk egészen a projekt zárásáig tart. Elkészítjük a projekt záró beszámolóját, az általunk menedzselt és koordinált projektekre 100% garanciát vállalunk. Tehát az együttműködés a projekt zárásán is túlmutat, mert egy esetleges helyszíni ellenőrzés során, kimegyünk és képviseljük az ügyfelünket a hatóságokkal szemben. Mindez benne van az általunk kínált pályázatírói és projektmenedzsment szolgáltatásban.

Mi hogy dolgozunk? Mi a sikerünk titka?

Anyagiak: a szűk keresztmetszet általában. Mi eldöntöttük, hogy csak azután számlázunk miután már valódi teljesítményt raktunk le az asztalra, így mi sikerdíj alapon dolgozunk. Ez azt jelenti, hogyha egy ügyfél megbíz minket, csak akkor kell fizetnie, ha elnyerte a támogatási összeget és azt már folyósították neki.
Kommunikáció: értékesítő és projektmenedzsment kollégák személyre szabottan tartják a kapcsolatot az ügyfeleinkkel. Minden üzenetre és minden hívásra meghatározott időn belül válaszolunk. Egy üzenet, egy kérés sem veszik el nálunk. A gyorsaság mellett még nagyobb hangsúlyt fektetünk a tiszta, átlátható és érthető kommunikációra. Azt szeretnénk, hogy az ügyfél mindent értsen. Minden információt emészthető és közérthető módon juttatunk el.
Tudás: 6 tagú, harmincas éveikben járó csapatunk fiatalos és agilis. Tagjaink közül vannak akik multinacionális cégeknél dolgoztak, és hozták magukkal a multiknál nagyon jól működő folyamatmenedzsmentet. Projektmenedzsereink a közszférából érkeztek, akik tisztában vannak a pályázati folyamatokkal, mivel korábban osztották, elbírálták a pályázatokat, most viszont lehívják őket. Értékesítőink a KKV szektor igényeit teljes mértékben ismerik, így átérzik és tudják, hogy milyen kihívásokkal kell szembenéznie egy vállalkozás vezetőjének. Ezért mi mindig őszintén és az igényeknek megfelelő pályázati lehetőségeket hirdetjük.

Ez a több éves és széleskörű tudás az ami segít nekünk, hogy KKV szektornak a lehető legjobb szolgáltatást nyújtsuk.

Azt gondolom, hogy ezen tényezők mentén történő munkavégzés a titkunk, mely hozzásegít minket a sikeres együttműködésekhez.

Próbáljon ki minket, dolgozzunk együtt! Vegye fel velünk a kapcsolatot és segítünk Önnek SIKERESEN pályázni!

Ezek a cikkek is érdekelhetnek: